Thursday, October 06, 2005

Dagene flyr


I dag er det 6 oktober, for nøyaktig to måneder siden satte jeg meg på flyet til denne perlen kalt Madagaskar. Med tårer i øyenkroken sa jeg adjø til mine kjære på Kjevik flyplass på jakt etter et "anderledes år".
Det har nå gått en stund og jeg kan lett si at det er anderledes. Sammelignet med en trang hybel i Oslo, eksamener og kjedelig studentmat er det virkelig anderledes. Har saget det mange ganger, men jeg sier det igjen: Jeg er så ufattelig glad for at jeg for lov til å være her! Det er i lykkerus jeg kan si at jeg har 8 1/2 måned igjen her:)

Allerede dagen etter vi ankom DNS satte vi i gang med gassisk undervisning. Det betyr at jeg burde være ganske flink, tja... Er jo ikke det da, men kan de fleste høflighetsfrasene godt nok til at de svarer som om jeg skulle bodd her i evigheter. Noe jeg setter stor pris på angående språket, er hvor glade gasserene blir for at vi ønsker å lære. De oppfordrer oss til å prate og hjelper oss villig når vi står fast, noe som skjer ofte. Det er ikke så flaut å prøve, det gjør ting mye enklere.

Denne uka hat gått som de fleste uker, fort! Det er allerede torsdag ettermiddag, uken er nesten over. Jeg har hatt mine vanlige internatvakter, noe jeg synes er veldig koselig. Liker å stå opp før "barna mine" for å lage frokost og få dem avsted på skolen. Ellers fyller jeg uka med tennistimer og gassisktimer. Gassisken har dere hørt om og tennisen er det ikke så mye å si om, jeg har et stort forbedringspotesiale... På fredag og lørdag skal vi ha tennisturnering, jeg regner med å stå for en del av underholdningen.
Ellers har det jo også som vanlig vært kor. Det er jo alltid gøy. Blir mye sang, fnising og sosialt, og ikke mist test av gassisken. Koret starter klokka seks, klokka åtte må alle være ute av porten. Det er bra med koret, her får vi møte en del kristne ungdommer som vi kan henge med. Før koret er det fotball for gassere og nordmenn, har hørt at det ikke er pinglespill akkurat.Som dere ser koser jeg meg på kor, hehe:)


Vel ,det var litt oppdateringer. Skal legge inn litt etter tennisturneringen.

4 comments:

Anonymous said...

Hey!
Ser ut som at alt går strålende for dere "der ute". Det er flott!!! Tenker masse på deg Kristin! Veldig glad i deg!

Kristiiin said...

Tenker masse på deg også merethe! Skulle ønske du kunne komme ned, det hadde vært noe det. Glad i deg også!!

Anonymous said...

du koser deg vel, ja=)
gleder meg til kor i morra, med deg som må forklare på velsignelsen;)
du er go.
klem

Anonymous said...

Hei Kristinjentå mi!
Sko bare ha sagt at eg e så inderlig gla for at du har d bra!
Ber for deg:)
(og savne deg)
Love you.