Friday, September 30, 2005

En dag i hjemmeskoleuken


En dag i hjemmeskolen (forrige uke), fikk jeg være med på noe gøy. Det bor noen nordmenn her i Antsirabé som er anstatt av kommunen. De er med i et samarbeidprosjekt mellom Stavanger og Antsirabé. Noe av arbeidet går med på å jobbe i en av bydelene, Amboimena. Der driver de blant annet med barne og ungdomsarbeid. Forrige uke fikk Antsirabé besøk av en delegasjon fra Stavanger kommune, da var det klart for show. Ungdommene har laget en utrolig kul hip hop sang og er dyktige breakere. Refrenget er sånn; "Walking on the streets of Stavanger".

Vi reiste ut til hotellet hvor showet skulle være ganske tidlig på dagen. Der fikk ungdommene og barna bruke bassenget og området rundt. Mange av ungene som var der hadde aldri badet i basseng før. De storkoste seg virkelig. De badet om og om igjen, det var et morsomt syn. Etterpå fikk alle spise seg mette før det var tid for showet. De minste barna var også med og sang mens de sto ved scenekanten og danset, de var veldig flinke. Jeg tror nok at de smeltet mangt et hjerte den kvleden:) Etter at ungdommene var ferdig fikk vi gå hjem, mens for de inviteret varte programmet mye lengre. Mange var trøtte, deriblant jeg, da vi stappet alle sammen (ca.25stk) inn i en taxibrousse. Vi ble kjørt hjem og jeg kan si deg jeg sovnet fort den kvelden:)

Jeg hadde en veldig fin dag og har nå tenkt å være med som frivillig i arbeidet, ihvertfall så mye som jeg har tid til.

No comments: