Wednesday, September 21, 2005

Litt oppdateringer


Jeg har nå vært her i seks uker. I løpet av en tiden har jeg blitt kjent med en del ungdommer og føler meg hjemme her. De som bor her på tunet av utrolig koselige og morsomme folk. Er utrolig glad for at jeg har fått denne muligheten.

Kommer ikke til å skrive om alt det som har skjedd til nå, lurer dere på det så sjekk bloggen til Sindre:)

Denne uka er det hjemmeskole, det vil si at de elevene som ikke bor i Antsirabe får undervisning hjemme av lærere fra skolen. Jeg og Sindre er så heldige at vi får være med annehver gang, denne gangen er det han som får reise. Han får komme til kysten, til en perle ved navn Tulear. Selvfølgelig er jeg en smule misunnelig, men neste gang er det min tur. Det er fire elever igjen her på skolen. Jeg har ansvaret for noen morgensamlinger, lesing for de minste og gym/leketimer. Stortrives!

Siden en av de andre gassisk elevene også er borte, er jeg så heldig å få ekstra timer. Det trengs! Repeterer mye av det jeg egentlig skal kunne men ikke kan, det er en del.. Har veldig lyst til å lære meg språket ordentlig, men det er en utfordring. De fleste ungdommene jeg henger med snakker litt engelsk, da er det vanskelig å ikke benytte seg av det. Men, jeg håper at jeg fremover tør å bruke mer av gassisken og får flere muligheter til å bruke den.

1 comment:

Lill Therese said...

Så flott at du er i gang med å skrive her. Jeg har ventet på det:) sjekker hver dag! Hmm språket har et veldig morsomt navn, synes jeg! Gøy!! Får inntrykk av at du har funnet deg til rette og trives. Håper det stemmer...?:) Ellers lurer jeg veldig på hva adressen til sida til Sindre er! Håper du kan legge den ut. Vil gjerne høre masse om deg:) og det er så bra at du legger ut bilder også!! Glad i deg!
Guds velsignelse,
Lill Therese*