Friday, September 30, 2005

Barnehjemmet


I dag (fredag), var jeg tilbake på barnehjemmet Akanisoa. Tar ihvertfall én tur hver uke for å leke med barna og bare være tilstede. De som jobber der er utrolig koselige og jeg følte meg velkommen fra første gang. I dag lekte vi Haien kommer, eller Krokodillen kommer, som vi har døpt den til. Vi lekte også en gassisk sanglek.
Jeg lærer også en del gassisk av å være der, barn snakker på en lett måte og de synes det er veldig gøy å lære meg ting. I dag satt vi og tegnet i sanden, for så å lære det gassiske ordet. Det var veldig morsomt, det er jo ikke alltid like lett å se hva barn tegner:) En av de ansatte snakker litt engelsk, det hjelper veldig. Da kan jeg spørre henne når jeg sitter helt fast.
I dag var Sindre også med, til stor glede for barna. Han hadde med gitaren som alltid. Vi lærte de barnasangen; "Gud er god, han lever, åååå... osv." Den slo godt ann, spesellt bevegelsen der du vrikker på rumpa.

De barna som bor her kan ikke bo hos foreldrene av forskjellige grunner. De fleste har bare ikke råd til å ha ungene hjemme, da må de sendes bort. Barna setter stor pris på besøk, det gikk ikke lenge før det ble kranglig om hvem som skulle sitte på fanget mitt. Det er så lett å være med barn, selv om jeg såvidt snakker gassisk kan vi leke sammen i flere timer. Det går i kroppsspråk, masse latter og store smil. Er kjempeglad for å få lov til å komme på besøk så ofte.

No comments: