Thursday, April 27, 2006

nytt forsøk på oppdateringer

Hver gang du møter gassere er det noe de alltid spør om, nemmlig " inona vaovao?". Det betyr "Er det no nytt?". Her skal du alltid svare, "aaaah, tsy misy vaovao", som betyr "Nei, det er ikke noe nytt". Det sier jeg utrolig mange ganger i løpet av en dag, egentlig ganske morsomt da. Poenget mitt er at jeg ikke kan si det akkurat nå, for jeg har nytt! Det har seg sånn at jeg ble rana i Tana forrige uke... Neida, tuller ikke. Satt fredelig i ei trapp sammen med Jenny da noen stakk av med veska mi. Det skjedde utrolig fort og veska var omtrent oppi fanget mitt da det skjedde. Det var jo ganske udramatisk, ingen kniv, pistol eller truende ord med i bildet, men det kan allikevel skremme en stakkars nordmann. Det var i grunnen mine mest dyrebare ting som ble borte, skulle jo aldri hatt det i veska, men jeg hadde jo ikke planer om å bli rana. Jeg er kanskje litt naiv når det gjelder mennesker, men det skal det bli slutt på nå ja! På tide å innse at det er slemme mennesker overalt her i verden. Det som ble borte er mobilen min (utrolig mye informasjon jeg hadde lagra der..), kameraet mitt (krise!!), mp3 spilleren min (my precious, buhuuu) og penger da. Ikke mye i norsk standard, men det var det beløpet jeg kan leve på i over en uke. Pluss, passet mitt. Men, på en mirakuløs måte fikk jeg det morgenen etter, noen hadde levert det til politiet. Hell i uhell eller no sånt.. Så, ja sinnsykt kjipt! Men, jeg ble ikke skada, og det er jo bare ting. Kom egentlig ganske fort over det, spesielt kjipt med kameraet da...

Ok ,det var det:)

Forresten, beklager fordi jeg ikke skrev mer forrige gang, internett klikka selvfølgelig da jeg hadde planer om de store artikkelene. Skal bli litt deilig å komme til norge der du faktisk bare er ett klikk unna, her trengs det ikke så mange klikk, men det tar tid skal du vite:)

No comments: