Monday, July 10, 2006

Sommer i Sør

Hei igjen alle dyrebare lesere!
Jeg har nå kommet hjem etter en ukes hardt, men utrolig givende arbeid. Normisjon har akkurat avviklet sitt årlige stevne Sommer i Sør, og der var jeg! Jeg var frivillig leirleder og det har vært en helt fantastisk uke! Forrige lørdag entret jeg min gamle bibelskole (Bibelskolen i Grimstad) for å gå løs på nye spennende oppgaver. Det var ikke så mye jeg visste, så jeg var en smule nervøs. Heldigvis viste det seg å være uten grunn:) Jeg fikk fort kontakt med de andre i lederteamet og vi fikk utrolig mye moro sammen.
Det som skjedde var at det er et stort stevne, en familieleir. Der kommer det da også selvfølgelig mange unger, og det er her jeg kommer inn. Samtidig, noen få dager før det hele var i gang, kom det 30 tenåringer for å gå på ledertreningskurs. De får undervisning, veiledning og under hele stevnet får de praksis. Det var utrolig spennende å følge med på de underveis. Jeg var med som veileder for en gruppe på fire tenåringer som igjen hadde ansvar for en gruppe på ca 30 4-6 åringer.
I tilleg til dette hadde jeg åtte bibeltimer i løpet av uka, alle ble holdt to ganger. Det var skummelt, men jeg fikk det til! Barna fulgte skikkelig bra med og lærte mye, så det var virkelig et av de mange høydepunktene i løpet av uke.

Ellers ble det jo uka fyllt av de vanlige leiraktivitetene: Bading, soling, lite søvn, mye latter, mye humor, fantastiske folk +++

1 comment:

Siri og Jørgen said...

Det var så koslig å treffe deg på big tidligere i sommer kristin!! Du stod på som ein helt dei dagane eg var der, og kan ikkje forestille meg at du roa noko ned utover veka - hurra for DEG!!