Monday, March 20, 2006

Dagen i dag

Har fått noen positive tilbakemeldinger på at det ofte er no nytt her, da blir jeg veldig glad. Vil gjerne prøve å holde oppe effektiviteten så jeg skriver litt i dag også. Det har egentlig ikke skjedd noe unormalt, dagen har faktisk vært veldig normal. Den startet med vanlig frokost, dvs yoghurt. Etter det gikk jeg mot fattigskolen. Jeg var ikke kommer langt nedi gata før jeg hørte noen barnestemmer rope etter meg. Da var det noen av gutta i klassen som gjemte seg bak trærne nedover. Jeg sprang etter dem, alltid populært det, både for dem og den normale gasseren på gata. Blir alltid godt mottatt av ungene når jeg kommer. Pleier å sitte der med de til skolen starter, de er så herlige! I det siste har jeg begynt å få selskap på vei hjem også. De tar meg i hånda og så rusler vi hjemover sammen, det er så koselig, gruer meg fælt til å flytte fra dem.

Etter fattigskolen var det tid for å ha engelsk med småtrinnet, alltid like moro. Det er den eneste faste timen jeg har i uka, så jeg prøver å gjøre den bra. Resten av skoledagen fløy avsted.
Klokken to hadde jeg møte med han som skal være sjåfør for meg og familien i påska, nå er det ikke lenge til de kommer!! Etter det gikk jeg og Merethe for å fylle kjøleskapet, og fullt ble det:) Da det var gjort var det speider. Der fikk de i oppgave å lage bål og koke vann for å få et merke, veldig populært. Gøy med speider!

Nå sitter jeg her, og dette var en vanlig dag i livet mitt på Madagasker.

Her ser dere en av de mange herlige ungene jeg er sp heldige å få jobbe med tre dager i uka:)

No comments: