Sunday, March 26, 2006

korsang i kirken

Maria og meg før vi gikk inn i kirka. Maria er kjempeflink i norsk og en fantastisk bra person, veldig glad for at jeg har møtt henne:)

I dag skulle vi egentlig vi reise til Ihosy, men reiser i morgen tidlig i stedet. Jeg hadde derfor glemt at koret vårt "Normal Gospel" skulle synge i ei kirke i dag. Det ble litt stress før vi endelig kom til kirka. Koret til kirka har 15 års jubileum og derfor var det fest. Uansett, da vi kom frem klokken ti, da det egentlig skulle begynne, hadde ikke presten kommet enda... Sånne ting skjer ikke i Norge, men her skjer det ganske ofte i grunnen. Ihvertfall var klokken nesten elleve da vi kunne gå inn i den stappfulle kirken. Men det var ikke bare bare å gå inn, det var så varmt! Ganske lita kirke, lavt under taket og ingen vinduer, bare små luftehull av ubetydeilg virkning. Vi satt å vifta febrilsk med sangarkene for ikke å forgå. Etter første sangen kom talen, da var det bare å gå ut. Det er normalt her, heldigvis er det lov siden en gudtsjtjenste alltid varer tre timer. Utenfor kirkene her er det ofte boder hvor de selger godterier og andre forfriskninger, ganske genialt i grunnen. Det gjør det litt mer attraktivt for ungene også.

Da vi skulle starte med andre sangen hadde store deler av koret vårt allerede gått fordi alt var så forsinket, nei, vi gjorde nok ikke akkurat et fantastisk inntrykk i dag.. Jaja, ikke så farlig. Da sangen var ferdig var det kollekt, og etter den gikk vi. Det er lov, du får lov til å gå etter at du har gitt penger. Greit for meg, jeg var sååååå varm og mistenkelig lik en tomat i trynet. Det var fantastisk deilig å komme ut da ja:) Bildet er av kirka, rett før vi skal inn, lite visste vi om varmen og den dårlige lufta som snart skulle slå imot oss.

Resten av dagen spilte vi volley, i tre timer som vanlig, elsker volley! Kvelden har vi brukt på snakking, spising og psykisk klargjøring av Ihosy-turen. Har aldri vært i Ihosy, så jeg geder meg! Blir desverre ingen aktiviteter her da denne uka, men det overlever dere vel, hehe. Samme gjelder mail, jeg blir ikke å få tak i denne uka. Vel, da snakkes vi!

3 comments:

Lill Therese said...

Syng, syng, syng og vær glad! Syng med den stemmen du har!! tihi*

Lill Therese said...

One day I will be there
I hope it will be together with you
I'm not afraid of dying
'Cause than I will be with Jesus, my Lord.

Anonymous said...

Heia vennen!
Eg e verdens dårligste kontaktholdar, eg vett..Men eg sjekke bloggen din og e så GLA for at du har d bra! Fresten må du forbereda deg på at eg komme og hoppe på deg i London..Har ikke vore der ennå nemlig,så e meget takknemlig for einkver unnskyldning t dra dit.
Love you!