Saturday, March 18, 2006

Høydetrening

I dag var det tid for litt ekstra hard trening, med faktor 30, stor vannflaske og sykler la vi ut på vår ekspedisjon, Lac Tritriva! Dere har sikkert lest på Sindres blogg, der finner dere flere bilder derfra og mer info om plassen, så slipper jeg å skrive så mye.
De utvalgte til denne store styrkeprøven var Merethe, meg og Jenny, som er besøkende datter og medlem av familien Johanssen. Det var rundt klokken ni at vi satte oss på syklene og raste avsted, hvor lang tid vi brukte opp trenger vi ikke å gå inn på, jeg kan si: laaaaaaange oppoverbakker. De som følger litt med på det jeg skriver vet jo litt om vårt forhold til trening og kan dermed regne seg frem til at det tok en stund:) Men, vi var bestemt på en kosetur, ikke sånn pes pes. Det er jo litt vanskelig å bare kose seg når sola steiker nådeløst ned på oss der vi tråkker slitne oppover grusbakkene for å se på et vann vi ikke kan bade i. Men, vi klarte det og vi er veeeldig stolte, jeg er ihvertfall det! En annen ting er den fantastiske naturen og ikke minst utsikten da vi endelig kunne parkere syklene og slenge oss i skyggen på toppen.
Det at det var spekket med oppoverbakker mot fjellet gjør jo hjemturen nokså grei, da suste vi avsted og så skikkelig spreke ut. Da vi kom tilbake til tunet var det ubeskrivelig godt med en kald dusj, en liten høneblund og litt firkløver som premie, lenge leve norsk sjokolade!

No comments: