Tuesday, March 07, 2006

Endelig her!


Så var det endelig sant, Merethe er her!! Jeg reiste til flyplassen halv seks på lørdag morgen, klokken seks var vi allerede på vei inn til byen. Merethe har alltid vært viden kjent for sitt uskyldige ansikt og sin utrolige evne til å snurre autoriteter (les menn) rundt lillefingeren, så hun slppp fort igjennom kontrollenene, hehe.
Vi ble i Tana til søndag. Lørdag gav Merethe meg omvisning i dyreparken "Tsimbazaza", det var gøy. Det er en sånn oase midt i Tana, ganske så kult i grunnen. Søndag klarte jeg å dra Merethe opp av dyna i ni tiden, jeg hadde allerede vært oppe siden sju. Etter frokost og pakking reiste vi til Antsirabè med taxi-brousse, det er jo alltid en opplevelse. Bare i løpet av de første ti minuttene holdt vi på å krasje skikkelig to ganger, gøy med litt action i hverdagen! Det var nok av stygge forbikjøringer, så vi var ganske så glade da vi endelig kunne tusle inn på det norske uten noen fysiske skader bortsett fra litt vondt i rumpa.

Det ble en laaang lørdag med litt for mange anfall av overtretthumor, men gøy var det. Er veldig lykkelig over å ha min tidligere romvenninne i samme by, hus og rom igjen. I går kveld feiret vi hennes ankomst med brownies (sånn ånkli toro pose), is og cola. Da var stemmningen på topp og mimring ble det masse av.
Heldigvis får jeg ha min kjære venninne her i èn måned, og noe reising får vi. Hun skal få bli med meg på hjemmeskole til Ihosy og vi prøver å gjøre noe mer ut av det. Jeg er ihvertfall veldig glad for å igjen ha henne snorkende ved min side, hehe!

No comments: